Trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny

FMS™ (Functional Movement Screen) jest systemem, który w doskonały sposób pozwala na wykrycie i identyfikację wszelkiego rodzaju asymetrii i ograniczeń znajdujących się w naszym układzie ruchu. Trening funkcjonalny to m.in.: ocena siedmiu fundamentalnych wzorców ruchowych, dzięki którym mamy możliwość określenia źródła problemu. Należy pamiętać, że zaburzenia wzorców ruchowych wpływają bardzo negatywnie na ekonomię ruchu, podwyższając także ryzyko odniesienia urazu bądź przeciążenia. Zaburzają również odczucia proprioceptywne.

Trening funkcjonalny - ćwiczenia

Functional Movement Screen polega na przeprowadzeniu testów składającego się z kilku zadań ruchowych, których wykonanie pozwala ocenić ruchomość stawów, koordynację mięśniowo-nerwową, stabilność lokalną i globalną. Test pozwala także na bardzo szybką identyfikację wszelkich asymetrii i nieprawidłowości, nad którymi w pierwszej kolejności powinniśmy pracować. Dzięki temu narzędziu, w prosty sposób możemy otrzymać konkretne ćwiczenia, które powinniśmy włączyć do naszego treningu, by skorygować zaburzone funkcje. Trening funkcjonalny przeznaczony jest zarówno dla osób uprawiających sport zawodowo, jak i rekreacyjnie. Dzięki rzetelnej i profesjonalnej ocenie będziesz mógł zminimalizować ryzyko odniesienia kontuzji skupiając się na wynikach i coraz wyższym poziomie sportowym.

Gwarantowane efekty treningu funkcjonalnego

trening funkcjonalny

FMS (trening funkcjonalny) to siedem prostych testów, których wykonanie daje konkretne informacje o stanie zdrowia i pozwala cieszyć się bezpieczniejszym i efektywniejszym treningiem w przyszłości.

Pierwszym wykonywanym testem jest pełen przysiad, który służy do oceny stanu stawów biodrowych, barkowych kolan, kręgosłupa a także stawów skokowych. Drugi test polega na przeniesieniu nogi nad poprzeczką, którego zadaniem jest ocena stabilizacji bocznej miednicy, tułowia i bioder. Przysiad w wykroku będący trzecim testem oceny wzorców ruchowych pokazuje stan naszego stawu skokowego. Ocenia również stabilność kolan. Kolejny test treningu funkcjonalnego polega na ocenie ruchomości obręczy barkowej i nazywany jest testem prowokacyjnym bolesności barku. Aktywne uniesienie wyprostowanej nogi z leżenia tyłem jest określeniem długości i napięcia grupy kulszowo-goleniowej i aktywnej pracy mięśni kończyny dolnej. Szósty test pozwala na ocenę stabilizacji tułowia i polega on na wyproście górnych kończyn z leżenia przodem w tzw. pompce. Ostatni natomiast ukazuje stopień stabilności rotacyjnej tułowia.

Jeżeli ruch i zdrowie są Ci bliskie – trening funkcjonalny jest dla Ciebie doskonałym rozwiązaniem, które pomoże Ci osiągnąć wszystkie założone cele sportowe i przyniesie planowane efekty.